Gautltier és Farida Khelfa
A divat fenegyereke néma csendben vonultatta fel ma modelljeit az Houte Couture bemutatóján, Párizsban. Kicsit emlékeztetett a Fashion Telegraph leírása, a Magyar Divat Intézet régi divatbemutatóira, ahol sokáig az egyetlen hang a cipők kopogásán kívül, egy bemondóé volt, aki minden bejövő modellnél részletesen leírta a sziluettet, az anyagokat, a technikát és azok használatát. Itt is így történt, a méltóságteljes előadást, csak a bemondó szavai szakították meg, francia és angol nyelven.
Jean Paul Gaultier hagyta, hogy drámai ruhakölteményei önmagukért beszéljenek. A kollekció inspirálói, az angol punk-rock mozgalom, ”Belle Epoque”, az” Anarchy int he UK”, a ”Moulin Rouge” és a ” La Goulue” (utalás Toulouse-Lautrec-re) furcsa, játékos keveréke. A punk jelleget a fejeken lévő, színes, tarka ”Mohican” parókák erősítették, míg a rengeteg fodor, a botrányos könnyelműség jelképeként szolgált. Az egész kollekciót jellemzi a Gaultier féle legendás és míves, finom kézimunka, amit személyesen is imádok. Hatalmas, terjedelmes tüll alsószoknyák, selyembrokát szmoking amúgy ”indiánosan”, selyem nagyestélyi bonyolult és elképesztő fűzővel (a kollekciónál együttműködött a La Perla-val), szegecses motoros kabátok és Fishtail szoknyák.(hosszú szoknya, mely térdig passzentos és onnan bővül). Kissé zavarbaejtően keveredtek a stílusok, de Gaultier már csak ilyen. Sokmindent gondol egyszerre és azt szeretné ha mi is vele gondolkoznánk, játszadoznánk kicsit. Így a fináléban senki nem lepődött meg, mikor Párizs legendás mulatójából, a Crazy Horse-ból, egy profi can-can táncos, Offenbach híres zenéjére őrjítette meg teljesen váratlanul a közönséget.
Fotó:Fashion Telegraph