Diego Della Valle, az olasz divatmogul fokozza erőfeszítéseit, hogy megmentőként lépjen fel a Made in Italy márka jegyében.
(Milyen jó lenne látni hasonló igyekezetet itthon is. A Made in Hungary márkára is ráférne egy hasonló gondolkodású magyar „gladiátor”.)
Ez magában foglal minden olyan olasz kulturális intézményt, mely Olaszországot jelképezi. Az első ilyen adomány a milánói operaház, a La Scala finanszírozásának megállapodása 2 évre. Cserébe készült, a Tod’s számára egy gyönyörű rövidfilm, a La Scala balettkarával, amely a honlapjukon látható. http://www.tods.com/ Itt pedig, hogy hogyan készült:
Ma pedig már egészen bizonyos, hogy Diego Della Valle, a Tod’s legendássá lett elnöke, akit az amerikai New Yorker magazin az olasz Ralph Laurennek nevezett, saját vagyonából 25 millió euróval (6,9 milliárd forint) finanszírozza a Colosseum restaurálását.Az egyetlen kitétel az volt, hogy saját vállalata, vagyis ő maga bonyolítja a finanszírozást és munkálatok felügyeletét.
A Colosseumot Kr.u. 80-ban emelték Titus császár alatt, mint az akkori világ legnagyobb amfiteátrumát. A gladiátor és állatviadalokkal kísért ünnepségek 100 napon át tartottak.
A Róma jelképének számító Colosseumot három év alatt teljesen felújítják.

Diego Della Valle, 1953 december 30.-án született.(Sant’Elpidio a Mare) Jogot tanult a bolognai egyetemen, majd néhány évre Amerikába ment, de végül 1975-ben csatlakozott a nagyapja által alapított családi cipőkészítő műhelyhez. A cég Diego gazdasági irányítása mellett, gyors és sikeres terjeszkedésbe kezdett. 1978-ban, JPTod márkanéven (később elhagyta a monogramot), bemutatják a később legendássá vált „kavicsos” talpú luxus cipőt (133 gumipöcök), mely azonnal a jómódú ifjak kedvencévé vált.

A Tod's gyönyörű kiadványa, az Itáliai érintés
Ettől kezdve a Tod’s egész Olaszországban jelképpé vált és ez a cipő tette híressé a márkát az egész világon. 2001-ben megalapította a Luca Cordero di Montezemolo házat és részesedést szerzett olyan nagy design cégekben, mint a Poltrona Frau Cassina és a Ballantyne. Új luxus márkák építésébe kezd, mint a Hogan és a Fay. Számos bank igazgatótanácsának tagja és 2002-ben, még a SerieC2-ben, megvásárolja a Fiorentini csapatát. Vezetése alatt a legendás csapat újból visszajutott az élvonalba. 2010-ben eladta a csapatot. 2009-ben bejelenti, cége 30 millió értékben bevásárolja magát az amerikai luxus áruház, a Sax Ffth Avenue tulajdonosai közé és ezzel a vállaltbirodalom második legnagyobb részvényesévé vált. Persze ezenkívül sem tétlenkedik, a LVMH Moet, Henessy, Louis Vuitton, Ferrari SpA és a Marcolin igazgatótanácsának tagja.
Eddig is szerettem Olaszországot, a kultúrát, az olasz embereket, de ez a történet csak megerősített abban, hogy az olasz életérzésnek nincs párja.
„Úgy gondoljuk, hogy mivel a TOD’s csoport erős és globális képviselője a Made in Italy életérzésnek, egyszerre megtiszteltetés és kötelesség, hogy támogatásával hozzájáruljon hazánk hitelességének, valamint a kulturális örökségeink megőrzéséhez”
Diego Della Valle