
A legendás Yves Saint Laurent , vitathatatlanul legnagyobb sikere az illatszerek területén az Opium illat piacra dobása volt 1979 be. Akkor óriási döbbenetet okozott, hogy a tervező – akit gyakran hoztak hírbe kicsapongó életvitele miatt – OPIUMNAK nevezte el új illatszerét. Egyértelműen utalt arra, hogy a kor amely diszkréten hallgat róla, igenis szívesen hódol a különféle bódító szerek élvezetének. Az illat nevének buja hangulatához mi sem illet jobban mint ez ütős átható illat amely keleties aromájával és a nevéből áradó provokációval hosszú évekig a világ legsikeresebb parfümje volt. Ez első reklámkampány estélyi ruhás szépasszonya az évek folyamán egyre kihívóbbá vált ,a fotókat egyre több erotika és kihívás töltötte meg. A Tom Ford művészeti vezetése alatti időszakban pedig egy teljesen meztelen nő vonaglik a képen. Így változott hát meg a kor és lett a szemérmes sejtetésből , őszinte meztelenség! Az illat viszont maradt olyan amilyennek Yves megálmodta: provokatív és varázslatos!
