Schiffer Miklós írása
Ralph Lauren a világ egyik legsikeresebb divattervezője, sikerült neki az, ami csak keveseknek, a divaton messze túlmutatóan, stílust teremtett. Az RL embléma és a POLO vonal lovaspólós figurája ma a világ minden pontján ismert, elismert és egyet jelent a presztízzsel és az időtlen stílussal.
Lauren az amerikai stílus atyja, az általa kreált filozófia a könnyedséget, az időtlen kombinációkat és a feltétel nélküli minőséget egyesíti. Lauren stílust adott az amerikaiaknak, olyan egyveleget, amely a brit hagyományokat és a vadnyugat elemeit bátran ötvözi az elit egyetemek klub öltözetével, a preztizs sportok ruházatát Hollywood arisztokratikus fénykorával. Nála a kézzel varrott kasmír zakó egy öltözetet alkot a széthordott kopott farmerrel, a lapos sportcipővel, az angolkockás inggel és a kézzel kötött csokornyakkendővel. Kollekciója darabjai időtlenek és ez által állandóak, egymással szabadon kombinálhatóak. A 40 éves divatmárka története egy nyakkendő ötlettel kezdődött New Yorkban, és mára éves forgalma több mint 4 milliárd dollár!
A 70 éves Ralph Lauren pár napja megnyitott párizsi üzlete, 3 éves átépítés után várja közönségét a Szajna bal partján, Párizs latin negyedében, a patinás a St. Germain sugárúton. Itt először Yves Saint Laurent nyitott elegáns üzletet a hetvenes évek derekán és ezzel elindította a bal part, - azaz a rive gouche - máig tartó sikerét.
A négyemeletes XVIII. században épült – és korhűen helyreállított - palotába lépve magával ragad a tervező világa, szinte egy filmben érezhetjük magunkat, ahogy a pompás lépcsőházból nyíló szobákban elénk tárulnak a különböző Ralph Lauren vonalak. A casual POLO, a városi dinamikus embereknek szánt COLLECTION és BLACK LABEL, valamint a magas preztizs értékű, kézzel varrott PURPEL LABEL. Ebben a házban nyílik Európa első Ralph nevű étterme is, ahol a tervező ígérete szerint a saját birtokáról származó marhából, Párizs legjobb hamburgere lesz kapható.
Pár éve Budapesten is kaphatóak voltak a casual POLO termékek, de sajnos a Ralph Lauren stílus nálunk nem talált elég követőre…