HTML

Reggeli Tiffanynál

Fashion, lifestyle, kritika

A szerző

Vajda Mályi Zsuzsa

Facebook

Címkék

& (1) 10 (1) 2010 (3) 2011 (5) 24 (1) a (2) adomány (1) ági (1) ágyban (1) ajándék (1) album (1) alkalmazások (2) allűr (1) álom (1) andrás (1) android (4) anh (1) anna (2) antal (1) armani (6) artista (1) attila (1) aviátor (1) aviv (1) ayala (1) az (1) azallűrista (1) bag (2) bailey (2) bajnokság (1) balaton (2) ballonkabát (1) bar (1) barna (1) beach (1) beatles (1) beauty (1) belle (1) bemutató (1) benefiance (1) benz (1) beresin (1) bikin (1) birkin (1) bizsu (4) blog (2) boot (1) bori (1) botrány (1) bottega (2) bpbutik (1) brand (1) bridal (1) buék (1) buirberry (1) burberry (14) burzsuj (1) business (2) byzance (1) cannes (1) cartier (1) catherine (1) chanel (13) christian (1) christopher (2) cipő (2) cipők (3) code (1) collection (2) como (1) copy (2) corso (1) couture (1) craig (1) crocs (1) croisetten (1) csaba (1) csizma (1) d (1) d&g (1) dávid (1) de (1) della (1) deneuve (1) design (5) designer (7) diego (1) dior (1) diva (1) divat (49) divatbemutató (22) divatbloggerek (6) divattanács (1) divattervező (13) dolce& (1) dóra (1) dzseki (1) éder (1) egy (1) eisner (1) éjszakája (1) ékszer (6) elegancia (15) elegáns (3) elegante (1) élő (1) emma (1) én (1) erotika (1) eszter (1) eva (1) fall (1) farmer (1) fashion (49) fashionbloggerek (1) fashiondesigner (4) fehér blúzfarmer (1) fendi (1) ferenc (1) férfi (3) ferre (1) festyinstyle (1) firenze (1) foci (2) fodrászatok (1) fontos (1) ford (1) foto (1) fotók (1) fotózás (1) fotozás (1) frankemstein (1) fürdőruha (1) füzes (1) g (1) gabbana (1) gaga (1) galaxy (8) galaxys (1) galaxy s (1) galliano (3) gap (1) gaultier (1) george (1) gianfranco (1) giorgio armani (2) giporgio (1) godena (1) grace kelly (1) grand (1) greg (1) gucci (6) guide (2) gumicsizma (1) gyöngy (1) gyula (1) gyurcsány (1) hamis (1) hate (1) hathaway (1) haute (1) haya (1) hermés (1) hermes (1) hestyle (1) híres (1) híres táskák (2) (1) horváth (1) huzat (1) i (1) ibolya (1) ikon (1) imre (1) ingek (1) italian (1) j12 (1) jagtag (1) james (1) jános (1) játék (2) je (1) jeans (1) jjuhász (1) john (3) joss (1) kampány (2) karácsony (2) karácsonyfa (1) karácsonyi (1) karl (2) karóra (1) kata (1) katalin (1) kék (1) kényelem (1) kirakatok (1) kóka (1) kollekció (2) konsanszky (1) könyv (1) kornél (1) kors (2) kozmetikai (1) közvetítés (1) kredigra (1) krisztián (1) kultúra (1) kutya (1) la (2) lady (1) lafayette (1) lagerfeld (5) lagerfeld némafilm (1) le (1) leleplező (1) letölthető (1) lévai (1) life (1) live (3) london (1) look (2) loubutin (1) loui (1) louis (2) love (2) luxus (3) lv (1) madonna (1) madonnával (1) mara (2) marche (1) mark&spencer (1) márka (1) martonyi (1) max (2) mccartney (1) me (1) mercedes (1) mercedes benz (1) michael (2) miláno (1) milano (1) mini (1) mobil (5) mobiltelefon (3) mojzes (1) molcho (1) molnár (1) mundruczó (1) művészet (1) nadrág (1) nanushka (1) napszemüveg (3) narancs (1) nascmarkt (1) neni (1) new (4) nine (1) női (1) nők (1) noriblog (1) nyaralás (1) nyári (1) okostelefon (2) or (1) óra (2) ördög (1) oscar (1) ősz tél (1) our (1) pál (1) palais (1) pantalló (1) párducminta (1) parfüm (1) paris (1) párizs (2) party (3) pasik (1) pataki (1) paul (1) perla (1) plussizekife (1) pop (1) prada (2) pradat (1) printemps (1) prorsum (3) quimby (1) rasszista (1) reality (1) reggeli (1) régiség (1) renta (1) replica (1) replika (1) resist (1) rogán (1) rolex (1) ronda (1) ruha (3) runway (1) s (6) sál (1) samsung (10) sárga (1) sartorialist (1) schoeffel (1) senso (1) shiseido (1) show (7) smink (1) sp (1) sportmax (1) sprig (1) spring/summer (2) steiner (1) stella (1) stone (1) strand (1) studio (1) suis (1) summer (1) szandál (1) szegedi (1) szekeres (1) szempillaspirál (1) szilveszter (2) tab (3) támogatás (1) tanács (1) táska (2) táskák (1) tel (1) telefon (3) temporary (1) tenger (1) termék (1) terv (1) tervező (3) tervezők (2) tiffany (1) tiffanynál (1) tigrisminta (1) tippek (1) tods (1) tok (1) tom (1) tóth (2) tóth bori (1) tőzsdecápa (1) trenchcoat (1) tuan (1) tuti (1) új (1) újszerű (1) unused (1) use (4) utódlás (2) üzlet (1) valle (1) variálhatóság (1) vásár (1) vásárlás (3) vb (2) veneta (2) videója! (1) világbajnokság (2) világmárka (1) vintage (2) visel (1) vogue (1) vuitton (3) wamp (1) watson (1) weak (1) week (4) weekend (1) west (1) western (1) wien (1) winter (1) wintour (1) womenswear (2) wrinkle (1) xmas (1) york (4) zen (1) zenekar (1) zöld (1) Címkefelhő

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Linkblog

A cipő mint szenvedély

tiffanynál 2010.01.16. 23:20

 

Ez az írás egy bővebb változata a Marie Claire 2010.februári számában ugyan ezzel a címmel leközölt cikkemnek.(40.oldal) Köszönet a Marie Claire-nek és külön köszönet Szűcs Petinek a baráti segítségért ,mint mindíg.   

              

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Soha életemben nem hordtam magas sarkú cipőt. Egyszerűen nem tudok benne járni. Ez is valami az életben,amit "időben" kell megtanulni ::)) Két  magas sarkúm van, de csak olyan alkalmakra tudom felvenni, amikor le is ülhetek az este folyamán. Ennek ellenére őrülten vonzódom a cipőkhöz. Irigykedve nézem azokat, akik sikkesen és biztosan képesek a legmagasabb sarkakon is járni. Igaz, még a mostani divat ellenére is az a tapasztalatom, hogy ők vannak kevesebben. Nagyon sok nőt látni a divat eme, sokszor 15 cm-es oltárán szenvedni. A cipő mindenkit meghódít, legyen az nő, vagy férfi. Egy eltalált modell a legegyszerűbb ruhát is feldobja, egy igazi kézműves darab már messziről látszik. A ”cipőbolond”, ha belép egy cipőboltba, úgy érzi magát, mint a gyerekek a cukorkaboltban. A bőr illata, a színek, a formák, a sarkak és a dobozok… Igen, én még a cipősdobozokat is imádom. Izgalommal teli pillanat, amikor az eladó kihozza a méretem, és kinyitja a fenséges dobozt…

 

...egy Christian Louboutin csoda

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Késő ősszel Frankfurtban voltam, ezért ott próbáltam beszerezni a téli csizmámat. Na, a csizma az nehéz ügy. A szára vagy feljön, vagy nem. Nekem inkább nem. Másnak ugyanaz viccesen bő. Megtalálni a megfelelő színt, stílust és fazont, ami nem mellesleg jó is rám, az maga a kálvária. Végigjártam az összes általam preferált márkát, néhányszor több, a szakmájában igen elhivatott és komolyan ”tréningezett” eladó is feladta a velem való foglalkozást. Igazi kedvencem a lovaglócsizma fazon. Az évek folyamán több örökérvényű darabra is szert tettem, de azért bárhol meglátok egy gyönyörűséget, azonnal megdobban a szívem.

A cipőszenvedély nem olcsó mulatság. Az igazán régi cipőkészítő mesterek mind Olaszországban találhatók. Nem ritka közöttük a 100-150 éves múlttal rendelkező családi vállalkozás. A tradíció, a kézimunka és a híres olasz tervezők munkájának kifogyhatatlan tárháza, egyszerűen ellenállhatatlan a számomra. Amikor Olaszországban vagyok, mindent felpróbálok, még azokat a cipőkölteményeket is, amikben biztosan nem tudnék soha egy lépést sem tenni. Fennkölt pillanat számomra egy-egy ilyen darabot kézbe venni és felhúzni a lábamra. Abban a pillanatban, amikor felcsúszik a lábfejeden, a szemed előtt alakul át a lábad formája is, mint a mesében, és úgy érzed, a tiéd a leggyönyörűbb láb a földkerekségen, de az egészen biztos, hogy mindenképpen vetekszel Carrie Bradshaw-val a Szex és New Yorkból. Nincs vastag térd és vastag boka, és nincs görbe, vagy oszlopláb, csak teljes áhítat és a gyönyörű CIPŐ. Szerintem ezért vásárolunk, mi nők, állandóan cipőket, ezért az élményért. Tudják ezt az olasz cipőkészítők is, nem beszélve a régi, nagy múltú műhelyekről. Aki szereti a cipőket, az általában kicsit tud is róluk. Legalábbis én szeretem a történetüket.

 
              
 
Amikor egyszer Rómában sétálgattunk, megláttam egy olyan kifinomult sportos eleganciával felöltözött nőt, amit mindig is csodáltam. A középlábszárig felhajtott farmerja alól egy gojzer varrott, cúgos, gyönyörű barna csizma látszott ki, amitől azonnal izgalomba jöttem. Na de most mi legyen? Hogyan tudjam meg, hogy hol vette? Kicsit tipródtam, de csak pár percig és közben persze követtem a hölgyet, majd legyűrve szégyenlősségemet, összeszedve összes olasz nyelvtudásomat és a tőlem telhető legudvariasabb módon megszólítottam. Nagyot nevetett a kérdésemen és ezt válaszolta: POLLINI…,certo!
Hát persze..., Pollini! Az 1800-as évek végén egy kis olasz faluban, San Mario Pascoliban két fivér cipőgyártásba kezdett.
Romero és Domenico Pollini „alkotásaiban” egyesült a kézművesek konzervatív precizitása és az előremutató divat iránti nyitottság. Ennek köszönhetően az unokák, Vittorio és Alberto már egy jól működő vállalkozást örököltek, amivel 1979-ben Monte-Carlón keresztül kiléptek a világpiacra. A bőráruk gyártásában és forgalmazásában világviszonylatban is vezető szerepet betöltő olasz cégnél Nicholas Kirkwoodot nevezték ki a cipő kollekciók design igazgatójának. Kirkwood új csapatot épített és más divattervezők is csatlakoztak a Pollini házhoz. Az ő feladatuk a kiegészítők és táskák megálmodása volt. Tehát a Pollini még mindig olasz vállalat, annak minden tradíciójával, de a vezető tervező már angol. Ez azonban csöppet sem szegte kedvem..,sőt! Amikor megláttam az üzletbe lépve a polcon az áhított modellt, nem sokat gondolkoztam, azonnal rámutattam és magabiztosan kértem egy 38-ast. Az eladó rám mosolygott és már hozta is. Mintha a lábamra öntötték volna. A kezemben tartva még szebb volt, mert a finom kidolgozás és a kényelmes belső, most mutatta meg igazán magát. Végül úgy fizettem ki, hogy aznap már le sem vettem.
 
    
 
    
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Pollini cipők
 
 
A másik nagy kedvencem Salvatore Ferragamo, ”az álmok cipésze”. Ő a világ leghíresebb cipőtervezője, minden fiatal tervező példaképe.
 
 
Salvatore Ferragamo Bonitoban született 1898-ban, egy kis faluban, dél Olaszországban, 14. gyermekként. Kilenc évesen kezdett el a nővéreinek cipőket készíteni és már akkor biztosan tudta, hogy véglegesen megtalálta a hivatását. Egy évig Nápolyban tanult cipészmesterséget és bár nyitott egy pici műhelyt szülei házában, de végül mégis emigrált Bostonba 1914-ben. Bátyja után ment, aki akkor már ott dolgozott egy cowboy csizmakészítő műhelyben. Később tovább állt Kaliforniába, Santa Barbarába, majd Hollywoodba, ahol megnyitott egy mérték utáni cipőkészítő műhelyt. Elképesztő kézügyessége, igényessége és stílusérzéke miatt, nemsokára hírességek lesznek a kuncsaftjai és elkezdett dolgozni a filmiparnak is. Azonban csak részben elégítette ki a virágzó üzlet és a hírnév. Mindig tanulni vágyott, megismerni az embert, többet akart tudni az anatómiáról, a járásról, a láb kényelmes fekvéséről. Tudta, hogy hosszú távon hiába szeretnek bele a hölgyek a cipőibe, ha azok esetleg kényelmetlenek. Tehát sikerei mellett, beiratkozott, a University of Southern Californiára, anatómiát tanulni. Az itt tanultak alapján létrehozott egy olyan, acélból készült talptartót, amely ekkortól kezdve minden cipőjébe beépítésre került. A tervező anyaghasználata más téren is nagyon eredeti volt, használta a kínai selymet, a brokátot, de még gobelin technikával készült anyagokat is. Az egyetem elvégzése után végül úgy dönt, hogy tizenhárom évvel az amerikai sikerek után 1927-ben mégis visszatér Olaszországba. Fontos volt számára az olasz életforma, az ottani inspiráció. Mikor Firenzében kinyitotta műhelyét a Via Mannelli-n, azonnal olyan hírességek rendeltek nála cipőket, mint Éva Peron, vagy Marilyn Monroe. Élete végéig kísérletezett. Különleges díszek, csattok és újszerű szabás jellemezte munkáit. Az olasz kreátornak köszönhetjük a tavaly is divatos parafából készül platform talpat, amely kellően erős, mégis könnyű. A szakma, mint látnokot tisztelte őt és munkái a mai napig adnak inspirációt az új tervezőknek is.1960-ban halt meg 62 éves korában. Halála után felesége, Wanda és hat gyermeke örökölte és vitte tovább a családi vállalkozást. Legidősebb lánya Fiamma, aki örökölte apja tehetségét és vezetőtervezője volt a cégnek, 1998-ban meghalt. Nevéhez fűződik a márka két legsikeresebb terméke a Vara cipő és a Gancino motívum megalkotása.
 
                              
 
Ferragamo mandzsetta gomb a gancino motívummal
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1995-ben Firenzében múzeumot nyitottak Salvatore Ferragamo, a tervező munkáiból. Életrajza, Az álmok cipésze címmel jelent meg. Valóban, a Ferragamo cipő egy megvalósult álom, már annak aki belebújik, vagy megvásárol egyet.
Akármi is a divat, mindig készít lapos és kis sarkú, azaz nekem való modelleket is (Vara).
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vara cipők
 
Ám ha valaki mégis magas sarkút keres, de nem túl rutinos ennek viselésében, neki is ezt a márkát ajánlanám. Soha nem fordulhat elő, hogy egy Ferragamo cipő kényelmetlen legyen és persze mindig időt álló.
Az a két magas sarkú cipőm, amit az elején említettem, mindkettő Ferragamo és kipróbáltan olyan felépítésű, amiben még én is tudok néhány biztonságos lépést tenni.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
..egy Ferragamo magas sarkú
 
 
 
Bruno Magli, cipőm nincs. De sokszor és sok helyen felpróbáltam már különféle modelljeit. Nézegettem, kezembe fogtam, egyenlőre ismerkedünk.
Bruno Magli1936-ban alapította cégét, Olaszországban, Bolognaban két testvérével, Marinoval, aki a talpakat készítette és Mariával, aki a felsőrészekért volt felelős.
A társaság 1947-ben nyitotta meg első kiskereskedelmi üzletét és hatalmas növekedésen ment keresztül a következő több mint 60 évben, mégis megmaradt családi ellenőrzés alatt 2001-ig. Ekkor felvásárolta a vállalat felét egy luxemburgi befektetési alap, melynek tulajdonában van a Bulgari luxusmárka is. A vállalat mind a mai napig elkötelezett híve az olasz hagyományoknak és kézimunkának.
1996-ban az OJ Simpson per kapcsán, - amiben egy Bruno Magli cipő volt a vád egyik legfontosabb bizonyítéka- a márka elképesztő ismertségre tett szert az egész világon. Egyedül csak az amerikai piacon 50%-os bevétel növekedést eredményezett.  Bár a cégnek komoly gazdasági sikert hozott ez a kínos hírnév, ők mégsem örültek igazán, ami érthető egy ilyen régi, konzervatív értékeiről híres gyártónál. A perben elhíresült cipőmodellt a család végül kivette a gyártásból, ezért a megmaradt néhány pár csak gyűjtők és persze OJ Simpson birtokában maradt meg:)).
Az elegáns, jó értelemben vett konzervatív cipőkre mindig szükség lesz. A business look elengedhetetlen része, de a hétköznapi viselet legegyszerűbb és legnemesebb darabjai ”ők”. Nem véletlen, hogy a cég híres ügyfelei közt van többek között Erzsébet angol királynő és Hillary Clinton is.
 
 
Bruno Magli Rouge cipő
 
 
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Az a.testoni márkát akkor fedeztem fel, amikor a férjem egyszer haza érkezvén egy üzleti útról, lepakolta a cuccait. Külön rakott egy hatalmas zacskót és csillogó szemmel közölte velem, hogy vett magának egy a.testoni cipőt! Már megszoktam és tudom,hogy nagyon igényes a cipőkre, így elég sok szép és finom férficipőt láttam már közelről,hirtelen nem tudtam mitől kéne ezt a különös áhítatot éreznem amit az arcán látok. Aztán a kezembe vettem és akkor mégis utolért ez az érzés.
Mikor megláttam a cipőbelsőt elgyengültem...
Ez a bolognai konstrukció, amiben kecskebőr a bélés és kézzel van hozzá varrva a felsőrészhez, úgy terül rá a lábra, mint egy kesztyű. Az oroszlános címke viszont úgy van elhelyezve a talpban, hogy ember mehet az űrbe, mégsem lehet megérteni, hogy hogyan varrták oda. Oxford a neve a fekete csoda stílusának, amit a kezemben tartottam. Mint megtudtam létezik egy másik, a norvég konstrukció, ami mindig egy úgynevezett láncfűzésnek nevezett kézi varrással készül. Ez egyébként az ősi hegyi bakancsok készítésének technikája, ami a legmostohább időjárási körülményeknek is ellenáll. Az a.testoni cipőkön megtalálható néhány olyan varrási trükk, ami kizárólag csak rájuk jellemző.
Alapítója, Amedeo Testoni 1905-ben született Bolognában és már kamasz korában a cipőkészítés érdekelte. Végigjárta a környék és Bologna összes rangos műhelyét és elsajátította a cipőkészítés művészetét a legmagasabb fokon. Álma a legszebb és legjobb férficipő készítése egész Olaszországban és a legrangosabb férficipő üzlet létrehozása a világon. Ezért 1929-ben megalapította, a.testoni nevű céget. Álma végül teljesült, minden a.testoni cipő egy mestermű. Páratlan rugalmasság, kézi munka, a legfinomabb bőr és szövet jellemzi mind a mai napig. A 80-as évek óta gyönyörű női kollekciót, cipőket és luxus kiegészítőket is készítenek.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Az a.testoni egyedülálló és a világ legigényesebb ügyfeleinek gyártója.
 
Mikor a férjem legközelebb megérkezett egy hasonló útról, már messziről kiszúrtam a jellegzetes zacskót....szerencsés vagyok,én is kaptam egy a.testonit!
a.testoni szandál
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A Gucci  név évek óta újból virágzik és ennek bizony Tom Ford,a márka vezető tervezője az oka. Aki él és mozog és ad magára, az Guccit hord::)).(kis túlzással persze) és így volt ez már a hatvanas években is.  A ”divatbolondok” imádják és ha máshogy nem, legalább egy GG monogramos öv, biztosan ott díszeleg a farmerjukon. Olyan státuszszimbólum, mint egy drága autó,ez a márka pont erre lett kitalálva. A luxus jelképe, ami látszik is. Fiatalos, erotikus, lendületes. Gyönyörű cipői sajnos nem nekem valók, nagyon magas sarkúak, de persze néha titokban én is besétálok és felpróbálok egy leheletnyi pántos szandált, vagy kövekkel díszített alkalmi cipőt.
  
 
A család története egy valódi krimi. A média egyfolytában évekig tudósított botrányaikról.
                     
Pedig kezdetben minden jól indult… Guccio Gucci Firenzében született,1881-ben. 1898-ban az akkor tizenhét éves fiú, Londonba indult szerencsét próbálni, ám kezdetben csak londinerként alkalmazták a Savoy Hotelben. Miközben a vendégek súlyos bőröndjeit cipelte felfigyelt arra, hogy a gazdagoknak semmi nem lehet elég drága, ami szép és elegáns. A minőségért bármennyit hajlandók költeni. Ezen felbuzdulva 1923-ban egy firenzei mellékutcában nyitotta meg első üzletét, ahol kezdetben nyeregtáskákat készített. Gucci álma az volt, hogy több generáción átívelő cégbirodalmat hozzon létre. A kombináció, hogy a hiányzó alapanyagot vászonnal pótolja az 1930-as évek bőrhiánya miatt alakult ki, ami végül a védjegyévé vált.
 
                  
 
Megnősül és hat gyermeke született. A családi vállalkozásban varrónő felesége, Aida Callavelli, valamint öt fiúk és egy lányuk is keményen kivették a részüket a munkából. Az 1940-es években fia, Aldo ötlete nyomán a híres GG, vagyis apja monogramja rákerült az általuk gyártott táskákra. Az akkor még ismeretlen marketingfogás bombaként robbant.
A Gucci táska igazi luxuscikké vált.
 
 
 
A cég mottója : ”Az árat elfelejtik, de a minőségre emlékeznek.”
 
                  
 
A vállalat 1952-ben az Egyesült Államokat vette célba. A két Gucci fiú, Aldo és Rodolfo az idősödő és betegeskedő apa tudta nélkül üzletet nyitott Manhattan legelegánsabb utcájában, a híres New York-i Ötödik Sugárúton. Ám rá egy évre,1953-ban Guccio Gucci 72 évesen meghal, és a családi vállalatot fiaira hagyta. A következő hetven év a két báty és családjaik háborúskodásának jegyében telt, miközben a Gucci vállalat, köszönhetően Aldo üzleti tehetségének és vezetői képességének, nemzetközi birodalommá nőtt. A hatvanas évekre a Gucci státusz-szimbólummá válik. Akinek nincs Gucci cipője vagy táskája, az nem is számít a sztárvilágban. Gina Lollobrigida, Sophia Loren, Liz Taylor és Jacky Kennedy is Guccit hordanak. Az 1980-as évek elejére a Gucci cég az egyik legnagyobb név a divatszakmában. A két testvér, Aldo és Rodolfo Gucci arról álmodik, hogy a fiaik kormányozzák tovább az óriásra nőtt vállalatot. De 1983-ban Rodolfo Gucci meghal, és elkezdődik a családi háború, a ”Gucci Saga”.
 
A Gucci család (balról)Giorgio,Maurizio,Roberto,Aldo,Alessandro,Paolo,Elisabetta,Patrizia,Guccio,Rodolfo
1987-ben Maurizio, Rodolfo fia úgy dönt, hogy a Gucci, amely a múltban táskáiról, öveiről és egyéb kiegészítőiről volt híres, megjelenik a kifutókon. 1993-ra a Gucci a kifutók világát is meghódítja, az új vezető tervezővel, Tom Forddal az élén.
A háttérben zajló családi viszálykodásra Maurizio meggyilkolása tesz pontot. Mint később kiderült, Mauriziót saját felesége ölette meg. A Gucci dinasztia fényes évtizedeiről készít filmet a Fox 2000 stúdió. A család drámájáról szóló film rendezője, Ridley Scott állítólag már tárgyalt Angelina Jolie-val arról, hogy ő játssza az egyik főszerepet. A színésznő a hírhedt femme fatale, Patrizia Reggiano bőrébe bújik,míg Maurizio Gucci szerepében,Russell Crowe!
Patrizia és Maurizio Gucci
Patrizia Guccit letartóztatják..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A családi viszály nem tett jót a Gucciknak, szép lassan kiperelték egymást az évi húsz millió dollár hasznot hozó cégből. A valamikori családi vállalkozás igazgatótanácsában ma már nem ül egyetlen Gucci sem. A márka viszont él és virul és az erotikus elegancia elsőszámú nagykövete.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
PRADA, amit imádni kell. Van Prada szandálom, cipőm és csizmám is, nagyon közel áll a stílusomhoz és az egyik abszolút kedvencem. Pradat viselni egyet jelent a minőséggel és a nőiességgel. Meg egy csipetnyi lázadással, a konvenciók, az egyszerűség és a mindennaposság ellen... Már ahogy ezt leírtam, az is jó…! Mint ahogy Pradaban járni is jó. Valószínűleg az sem véletlen, hogy a Prada a legtöbbet hamisított márka. 
                
 
Mára a divat egyik legbefolyásosabb asszonya Miuccia Prada. Tervez és diktál, bevétele meghaladja az évi egymilliárd fontot és még nincs húsz éve, hogy berobbant a divat diktátorai közé…Miuccia Prada nem is tervezőnek készült. Politológiát tanult, és aktív politizálásba kezdett. Ahogy ő mondja, egyszerűen csak megtörtént vele, hogy tervezni kezdett, mint ahogyan egyszer csak elérte a siker. De, hogy mi lenne a titka, arról fogalma sincs…
A Prada-ház története 1913-ba nyúlik vissza, akkor alapították a Prada testvérek.Egyikőjük dédunokája Miuccia, aki 1978-ban szállt be a családi vállalkozásba, amely addig inkább csak bőrdíszművel foglalkozott.
Alig tíz év után, 1989-ben mutatták be az első, általa tervezett gyűjteményt, az őszi-téli időre. Ezt követte a Miu Miu vonal 1992-es bemutatkozása, amely nevét Miuccia becenevéből kapta.1993-ban megnyerte az Amerikai Divattervezők Nagydíját.
A Prada azóta fogalom. Miuccia kitűnő üzletasszonynak bizonyult.1990-ben megszerezte a végnapjait élő Fendi-t, és részesedést szerzett a Loius Vuitton-ban is…
 
                  
 
Prada cipő
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
...és most végre lássuk be, az olaszokon kívül is van még cipőtervezés,sőt igazi ÓRIÁSOK ők!
 
 
Manolo Blahnik
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
"A lábujjak dekoltázsának titka nagyon fontos része egy cipő szexualitásának. Mindig csak az első két hajlatot kell megmutatni" - nyilatkozta a cipők királya, akinek bármennyire is hihetetlen, de csupán egy butikja van Londonban és egy New Yorkban.
 
                       
                     
Tehát mit tegyünk..., Manolot vásárolni Budapesten nem lehet. Még a legelszántabbaknak is legalább Londonig kell repülni érte. Amióta vetítette a TV és a mozik a Szex & New York sorozatot ill. filmet, már itthon is látni elvétve Manolot a lábakon. Na, nem sokat…, mert az ára igencsak borsos, de azért látni.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
New Yorkból érkezett meg nemrég egy barátnőm egy ilyen csodával. Összegyűltünk páran, mert kellő rangot szerettünk volna adni annak az eseménynek, hogy kezünkbe vehetünk egy MANOLO-t::))!
Őszintén szólva ez az egyetlen cipő, amit nem tudtam sehol máshol felpróbálni, mert valamiért már jó néhány éve nem jártam az említett két városban. Mikor a doboz fölé hajoltunk, mindannyian elnevettük magunkat. Milyen őrültség a divatnak így ”bedőlni”!
Mikor kivettük a dobozból és négyen egyszerre próbáltuk a leheletnyi piros pántos szandált, végképp fulladozni kezdtünk. Viccesek voltunk tényleg. Mindenki harisnyában… és volt, aki egy fél párban botladozva.., mint a gyerekek abban a bizonyos cukorka boltban… Hát ezt tette velünk egy Manolo...!
 
                      
 
Manolo Blahnik 1942. november 28-án született a Kanári-szigeteken. Cseh származású apjának és spanyol anyjának banánültetvénye volt a szigeten. A család gyakran utazott Madridba és Párizsba, ahol apja és anyja szabókat és butikokat látogattak. A kis Manolo nagy élvezetet talált abban, hogy az anyja által előfizetett divatmagazinokat nézegette, a cipőkészítésben pedig korai leckéket kapott akkor, amikor figyelte anyját, hogyan készít szalagok és csipke segítségével saját cipőt magának.
Manolót szülei a genfi egyetemre küldték, hogy ott politológiát és jogot tanuljon, de gyorsan megunta és váltott.1965-ben Párizsban elkezdte művészeti és díszlettervezői tanulmányait. Öt évvel később Londonba költözött, ahol először egy butikban dolgozott, majd később a The Sunday Timesnak készített fotókat.
1971-ben New Yorkban az amerikai Vogue akkori főszerkesztőjének, Diana Vreelandnek megmutatta rajzait és díszletterveit, aki arra biztatta, tervezzen cipőket. Blahnik Londonba visszatérve megfogadta a tanácsot és cipőket kezdett el tervezni, amivel aztán megalapozta a jövőjét. Először a Zapata nevű férficipőket árusító butik számára tervezett, később már több neves divattervezőnek készített a bemutatóikhoz cipőket. 1973-ban kétezer fontnyi kölcsönből megvásárolta a Zapatát és nővérével megnyitotta első üzletét.
1978-ban tört be az amerikai piacra, amikor megalkotta cipőkollekcióját a Bloomingdale's áruház számára. A következő évben nyitotta meg a Madison Avenue-n saját butikját. Végül a Szex és New York című nagy sikerű sorozat tette fel az i-re a pontot és hozta meg a világhírt. Diana hercegnő és Madonna is Manolo cipőbe bújt és a popdíva híres mondása, miszerint a Manolo cipők „tovább tartanak, mint a szex”, még híresebbé tette. A mai napig vannak olyan fanatikus rajongók, akik előre és látatlanba  rendelnek a következő kollekcióiból. 1999-ben, első cipőtervezőként megkapta az Ezüst cipő díjat, 2003-ban pedig a londoni Design Múzeumban nyílt kiállítás munkásságából.
 

Manolo cipő csoda..

 

Manolo híressé vált Zebra cipellője...

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jimmy Choo, a kínai cipőtervező 1961-ben született egy cipőkészítő családba,Kínában. Az iskola mellett a családi vállalkozásban dolgozott, első cipőjét tizenegy évesen készítette. Londonba ment egyetemre és 1983-ban szerzett diplomát a London Collage of Fashion-ön. Az egyetem alatt dolgozott egy étteremben és egy cipőgyárban is. 1984-ben az általa készített cipőket a Lucky Shoes márkanév alatt kezdte árulni, csak később váltotta fel, saját,jól csengő nevével.
1986-ban nyitotta meg első műhelyét és gyors sikereket ért el.1988-ban a divat bibliájának számító Vogue, nyolc teljes oldalon dolgozta fel akkori kollekcióját. Diana walesi hercegnő is rajongott a tervező kreációiért és igazi pártfogója lett Jimmy Choo-nak.
 
1999-ben elnyerte a British Fashion Council az Év kiegészítő tervezője díját. Természetesen felpróbáltam már néhány modellt a különböző városokban és üzletekben, mert a kíváncsiság az kíváncsiság. A Jimmy Coo cipő azonnal elragadja az ember képzeletét, mert színes, játékos, nőies és nagyon kreatív, egyszóval imádni való… de egyenlőre én és Jimmy Choo ebben maradtunk.
 
 
 
Jimmy Choo cipői
 
 
        
Christian Louboutin
cipőit nem lehet NEM fölismerni!
 
A francia cipőtervező zseni 1963-ban született, Párizsban. A legenda szerint egész tinédzser korában cipőket rajzolt, már akkor szenvedélyévé vált a tervezés. 1979-ben, mikor meglátott egy múzeumi feliratot, ami a hölgyeket arra figyelmeztette, hogy óvatosan lépjenek a parkettára a tűsarkakkal, mert az felsérti a padlót, forradalmi ötlete támadt,az ék alakú sarok! Kezdetben a nagy divatházaknak dolgozott, tervezett például a Chanelnek és Yves Saint Laurent-nak is. 1991-ben nyitotta meg első saját nevével jelzett üzletét Párizsban, s két évre rá, 1993-ban New Yorkban. A márka 2003-ban táskavonallal is bővült.
                                   
Amikor Christian Louboutin cipőt keresünk bárhol a világon, ha másról nem is::)), akkor piros lakk talpairól, ami az évek alatt védjegyévé vált, azonnal felismerhetjük. Ennyire költőien nőies, szoborszerű és műalkotásként kezelt cipőket nem készít senki más az óperencián innen és túl. És én pont így is kezelem őket. Mindenhol és minden módon bámulom és simogatom, de belebújni még sosem mertem.
 
                        
 
Érdekesség:
 
Pezsgőt női magassarkú cipőből fogyasztani a 19. századi Franciaországban vált divattá. A luxus és a dekadencia speciális jelképe,rituálé lett és ezért is választotta pezsgős szettjének a La Rituel nevet a Piper Heidsieck és a Christian Louboutin. Egyedülálló, elegáns - és nem utolsósorban higiénikus - megoldást kínál az évszázados rituálé kedvelőinek a Piper Heidsieck pezsgőház és a Christian Louboutin divatház. A Le Rituel Box Set egy üveg champagne-t tartalmaz, pohár helyett pedig egy női üvegcipőből fogyaszthatjuk el a kiváló minőségű italt. A tökéletes illúzióról Louboutin design-ja gondoskodik.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Az új prémium suszterek:
 
 
Nicholas Kirkwood, a cipőtervezők elit klubjának új királya 2005-ben mutatta be első kollekcióját, amivel rögtön kivívta az olasz és az amerikai Vogue tiszteletét. Saját elmondása szerint alkotásai mindig nőiesek, bár előfordul, hogy nem funkcionálisak.. Alkotásait az újszerű, geometriai formák, a legmagasabb sarkak, egyedülálló anyagok és a ferde platformtalp jellemzik.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Első önálló kollekcióját 2005-ben tervezte. Cipői műalkotások, melyek szuper nőiesek, kivételesen különlegesek és persze őrült drágák.A Londonban született cipő designer még csak 28 éves, de már most úgy emlegetik, mint a következő Louboutin-t. Jelenleg ő a Pollini márka kreatív igazgatója.
A világon rengeteg híresség viseli cipőit, leghíresebb imádói az Olsen ikrek.
 
 
 
 
Tabitha Simmons a 38 éves brit születésű, New Yorkban élő stylist, aki divat szerkesztője többek között a New Yorki Vogue és a V magazinnak is. Miután hosszú éveket töltött el a divatszakmában, gondolt egyet és megtervezte első önálló cipőkollekcióját, aminek alapgondolata a ”kényelmes” magas sarkú cipő megalkotása volt!
Kollekcióit kézműves olasz műhelyek készítik, különlegesen finom belső kidolgozással. Rojtos velúr bakancsok, pántos-csatos tűsarkúak és az idén divatos térden felül érő csizma mind megtalálható a kollekcióban.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Támogatói között tudhatjuk a Vanity Fair nagyhatalmú divatigazgatóját, Elizabeth Saltzman Walker-t,Kate Moss és Karen Elson szupermodelleket és persze sokat segít a befolyásos divatfotós férj, McDean Craig személye is.
 
 
 
 
Hogyan válasszunk cipőt?(fontos!)
 
Vásárolni jó. Mit jó,… szuper! Nincs annál édesebb időtöltés, mint vásárolni, nézegetni, próbálgatni…, álmodozni. Ez minden nőt kikapcsol, kényeztet.
A cipőbolondéria különösen jó szórakozás. Amikor elindulok cipőt venni, több szempontot is figyelembe veszek. Elsőként, hogy mire van szükségem. Néha ugyanis megcsal a memóriám, amikor meglátok valami szépet és hajlamos vagyok elfelejteni, hogy hasonlóm már van a szekrényben. Ugye ismerős..? Aztán persze nem mindegy mennyi pénzt szánhatok rá éppen. Mindez erősen befolyásolja, hogy hová is induljak keresgélni. Amikor rátalálok valamire, ami tetszik, jön a többi már sokkal fontosabb szempont,amit szerintem érdemes végig gondolni nektek is..! Például, hogy milyen magas vagy és milyen alakú a lábad.Ha magas, akkor nem ajánlott az esti bulira 15cm-es sarkokkal betipegni, mert nem lesz pasi, aki melléd merjen állni::)) Ha igazán jó lábad van,akkor könnyű dolgod van, de ha mégsem, akkor a cipő fazonja és sarka nagyon fontossá válik. Azt, hogy milyen sarkú cipőt veszel, ne csak attól tedd függővé, hogy mit láttál a divatlapban, hanem, hogy az adott cipőt mire fogod használni, hová akarod hordani és tudsz e benne járni. Hivatalba, irodába nem valók a nagyon magas sarkak! Az sem szép, ha az amúgy egész véletlenül nem tökéletes formájú lábad túlságosan kihangsúlyozza a cipő. Ezért fontos a harisnya és annak színe is. Vastag lábúaknak ajánlom télen a kicsit vastagabb fekete harisnyát, mert vékonyít és csodát tesz a lábbal! Amikor nadrághoz keresel csizmát, akkor viszont vedd fel a legvastagabb farmerodat, mert ha az belefér a csizmaszárba, akkor a vékonyabb is menni fog. Viszont soha ne vegyél olyan csizmát, ami túlságosan bő a lábszáradon, mert úgy fogsz kinézni, mint aki két számmal nagyobbat örökölt a nővérétől. Fontosak az arányaid, kritikusan nézd meg a tükörben, hogy igazán jó fazont választottál, vagy vidd magaddal azt a barátnődet, akinek tényleg hiszel. Ha túl nagy a lábad mérete, ne vegyél mindenáron hosszított hegyes orrú cipőt. Válassz lekerekített,vagy klasszikus orrút. Soha de soha ne vegyél fel hegyes orrú magasított cipőt,vagy kiscsizmát háromnegyedes nadrággal..,kérlek! Viszont légy kreatív és bátor, egy különleges darab mindig meghálálja magát. Ne hallgass azokra, akik azt mondják, hogy csak együtt vehetsz cipőt és táskát, mert úgy illik. Ez ebben a szigorú formában már nem igaz. Elég, ha stílusában és színeiben passzol.
Válassz lehetőség szerint jó minőségű cipőt, és persze ha lehetséges próbáld ki valamelyik cipőtervező zseni által megálmodott modellt.
 
 
Bruno Magli cipők:
 



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Christian Louboutin:
 
                       
 
 
                        
                  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Salvatore Ferragamo:
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jimmy Choo:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Manolo Blahnik:

  

                

               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nicholas Kirkwood:

                        

            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

....mind-mind egy műalkotás!

 

Címkék: cipők

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tiffany.blog.hu/api/trackback/id/tr921745738

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

creo · http://akvarell.blog.hu 2010.03.09. 12:18:26

Gratulálok a bejegyzéshez, a cipő nekem is fontos dolog, ezért nagyon szeretem azokat akik hasonlóan gondolják !
süti beállítások módosítása