A Bottega Veneta márka maga a diszkrét luxus. A kifinomult és magabiztos ízlés megtestesítője.
A céget 1966-ban alapította Michele Taddei és Renzo Zengiaro azzal az elhatározással, hogy megőrizvén a velencei hagyományokat, elsőrangú kézműves bőr termékeket gyártson. Hamar jó hírnevet szerzett magának felülmúlhatatlan minőségű időtlen stílusú kézműves táskáival, melyek lágy, érzéki, béleletlen bőrből készültek. Az általuk fejlesztett új technika, az úgynevezett intrecciato, vagyis az átszőtt stílus máig a cég védjegye maradt.
Az 1970-es évektől a márka népszerűsége meredeken ível fölfelé, majd a 80-as évekre már Andy Warholt is a támogatói és népszerűsítői között tudhatja. Warhol készített egy rövidfilmet is a karácsonyi bevásárlás idején a New Yorki Bottega Veneta butikban. Aztán amikor a táska szerepelt az American Gigolo című filmben, ahol a gazdag háziasszony (Lauren Hutton) Bottega Veneta táskával mutatkozott, az eladási statisztikák élére került a világon mindenhol. Azonban a 90-es évekre teljesen elveszítette eredeti arculatát, a diszkrét eleganciát. Túl harsány és pimasz lett. Logó került rá, ”lépést tartva az idővel”,ami aztán viszont majdnem a csőd szélére taszította a céget. Az eredeti vevőit elveszítette és úgy tűnt már nem talál magára többé. 2001-ben üzletet látott benne és megvásárolta a GUCCI csoport,akik azt tervezték vissza fordulnak az alapokhoz,az eredeti elképzeléshez. A funkcionalitás, az innovatív design és a kifinomult kivitelezés visszatért az újonnan kinevezett kreatív igazgatóval, a német származású Tomas Maier személyében.
Tomas Maier a HERMES-nél eltöltött 9 év után érkezett a márkát megújítani vágyó Gucci csoporthoz, vagyis a Bottega Veneta élére. Első dolga volt, hogy eltűntette a logót és visszahozta a márka védjegyeként jegyzett intrecciato technikát. Már a legelső,azaz a 2002 tavasz/nyári bemutató után komoly kritikai elismerést kapott. A tervező még ebben az évben elindította a női és férfi konfekció vonalat, majd 2004-ben az ékszereket és 2006-ban a bútor design vonalat. Azóta a cég minden szezonban bemutat férfi és női konfekciót, cipőt és táskát, kisebb bőrárukat, bútor és ajándéktárgyakat. Minden darabot jellemez Tomas Maier keze munkája, a nyugodt stílus és a legkifinomultabb elegancia. Színvilága visszafogott, konzervatív, de soha nem unalmas. Tudja, mire van szüksége igényes ügyfeleinek. Kézitáskák készülnek nappa, extra lágy puha velúr, viaszolt borjú, krokodil, gyík és python, karung, selyem és egyéb érzéki szövetekből is, azonban a legnépszerűbb táskái még mindig az eredeti intrecciato (átszőtt) technikával készülnek nappa bőrből.
A modellek közül a leghíresebb ikonikus darab a CABAT, amit rengeteg hírességnél lefotóztak már és az egyik legdrágább női táska a világon. Alapára: 6500EU (összehasonlításul ideírom, hogy az elérhetetlen, Hermes Birkin alapára általában 4500EU)....és a "kis" Knot, az esti táska, amivel Nicole Kidman jelent meg elsőként az Oscar díjátadón.
A márka kizárólag Európában és Olaszországban gyártat a mai napig és az egész világon jelenleg több mint 140 üzlete van. 2001-ben mikor Tomas Maier átvette az irányítást, a forgalom 45 millió $ volt, míg a tavalyi évben már 500 millió $, tehát a sikerhez igencsak hozzájárult a német tervező és elképzelései. Tomas Maier mára megérdemelten az egyik legelismertebb tervező a világon.
2010 nyár
Tehát minden valószínűség szerint nagy örömömre a Bottega Veneta továbbra is marad a klasszikus időtálló, kényelmes és finom elegancia nagykövete.
“If you’re never in fashion, you are never out.”
Tomas Maier
Akit érdekel,Tomas Maier personal shopper szogáltatása és saját márkájának online shopja, honlapján megtalálható: http://www.tomasmaier.com/