HTML

Reggeli Tiffanynál

Fashion, lifestyle, kritika

A szerző

Vajda Mályi Zsuzsa

Facebook

Címkék

& (1) 10 (1) 2010 (3) 2011 (5) 24 (1) a (2) adomány (1) ági (1) ágyban (1) ajándék (1) album (1) alkalmazások (2) allűr (1) álom (1) andrás (1) android (4) anh (1) anna (2) antal (1) armani (6) artista (1) attila (1) aviátor (1) aviv (1) ayala (1) az (1) azallűrista (1) bag (2) bailey (2) bajnokság (1) balaton (2) ballonkabát (1) bar (1) barna (1) beach (1) beatles (1) beauty (1) belle (1) bemutató (1) benefiance (1) benz (1) beresin (1) bikin (1) birkin (1) bizsu (4) blog (2) boot (1) bori (1) botrány (1) bottega (2) bpbutik (1) brand (1) bridal (1) buék (1) buirberry (1) burberry (14) burzsuj (1) business (2) byzance (1) cannes (1) cartier (1) catherine (1) chanel (13) christian (1) christopher (2) cipő (2) cipők (3) code (1) collection (2) como (1) copy (2) corso (1) couture (1) craig (1) crocs (1) croisetten (1) csaba (1) csizma (1) d (1) d&g (1) dávid (1) de (1) della (1) deneuve (1) design (5) designer (7) diego (1) dior (1) diva (1) divat (49) divatbemutató (22) divatbloggerek (6) divattanács (1) divattervező (13) dolce& (1) dóra (1) dzseki (1) éder (1) egy (1) eisner (1) éjszakája (1) ékszer (6) elegancia (15) elegáns (3) elegante (1) élő (1) emma (1) én (1) erotika (1) eszter (1) eva (1) fall (1) farmer (1) fashion (49) fashionbloggerek (1) fashiondesigner (4) fehér blúzfarmer (1) fendi (1) ferenc (1) férfi (3) ferre (1) festyinstyle (1) firenze (1) foci (2) fodrászatok (1) fontos (1) ford (1) foto (1) fotók (1) fotózás (1) fotozás (1) frankemstein (1) fürdőruha (1) füzes (1) g (1) gabbana (1) gaga (1) galaxy (8) galaxys (1) galaxy s (1) galliano (3) gap (1) gaultier (1) george (1) gianfranco (1) giorgio armani (2) giporgio (1) godena (1) grace kelly (1) grand (1) greg (1) gucci (6) guide (2) gumicsizma (1) gyöngy (1) gyula (1) gyurcsány (1) hamis (1) hate (1) hathaway (1) haute (1) haya (1) hermes (1) hermés (1) hestyle (1) híres (1) híres táskák (2) (1) horváth (1) huzat (1) i (1) ibolya (1) ikon (1) imre (1) ingek (1) italian (1) j12 (1) jagtag (1) james (1) jános (1) játék (2) je (1) jeans (1) jjuhász (1) john (3) joss (1) kampány (2) karácsony (2) karácsonyfa (1) karácsonyi (1) karl (2) karóra (1) kata (1) katalin (1) kék (1) kényelem (1) kirakatok (1) kóka (1) kollekció (2) konsanszky (1) könyv (1) kornél (1) kors (2) kozmetikai (1) közvetítés (1) kredigra (1) krisztián (1) kultúra (1) kutya (1) la (2) lady (1) lafayette (1) lagerfeld (5) lagerfeld némafilm (1) le (1) leleplező (1) letölthető (1) lévai (1) life (1) live (3) london (1) look (2) loubutin (1) loui (1) louis (2) love (2) luxus (3) lv (1) madonna (1) madonnával (1) mara (2) marche (1) mark&spencer (1) márka (1) martonyi (1) max (2) mccartney (1) me (1) mercedes (1) mercedes benz (1) michael (2) milano (1) miláno (1) mini (1) mobil (5) mobiltelefon (3) mojzes (1) molcho (1) molnár (1) mundruczó (1) művészet (1) nadrág (1) nanushka (1) napszemüveg (3) narancs (1) nascmarkt (1) neni (1) new (4) nine (1) női (1) nők (1) noriblog (1) nyaralás (1) nyári (1) okostelefon (2) or (1) óra (2) ördög (1) oscar (1) ősz tél (1) our (1) pál (1) palais (1) pantalló (1) párducminta (1) parfüm (1) paris (1) párizs (2) party (3) pasik (1) pataki (1) paul (1) perla (1) plussizekife (1) pop (1) prada (2) pradat (1) printemps (1) prorsum (3) quimby (1) rasszista (1) reality (1) reggeli (1) régiség (1) renta (1) replica (1) replika (1) resist (1) rogán (1) rolex (1) ronda (1) ruha (3) runway (1) s (6) sál (1) samsung (10) sárga (1) sartorialist (1) schoeffel (1) senso (1) shiseido (1) show (7) smink (1) sp (1) sportmax (1) sprig (1) spring/summer (2) steiner (1) stella (1) stone (1) strand (1) studio (1) suis (1) summer (1) szandál (1) szegedi (1) szekeres (1) szempillaspirál (1) szilveszter (2) tab (3) támogatás (1) tanács (1) táska (2) táskák (1) tel (1) telefon (3) temporary (1) tenger (1) termék (1) terv (1) tervező (3) tervezők (2) tiffany (1) tiffanynál (1) tigrisminta (1) tippek (1) tods (1) tok (1) tom (1) tóth (2) tóth bori (1) tőzsdecápa (1) trenchcoat (1) tuan (1) tuti (1) új (1) újszerű (1) unused (1) use (4) utódlás (2) üzlet (1) valle (1) variálhatóság (1) vásár (1) vásárlás (3) vb (2) veneta (2) videója! (1) világbajnokság (2) világmárka (1) vintage (2) visel (1) vogue (1) vuitton (3) wamp (1) watson (1) weak (1) week (4) weekend (1) west (1) western (1) wien (1) winter (1) wintour (1) womenswear (2) wrinkle (1) xmas (1) york (4) zen (1) zenekar (1) zöld (1) Címkefelhő

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Linkblog

A LACROIX ház bukása

tiffanynál 2010.04.16. 06:02

Jean Jacques Picart francia divat és marketing guru szerint igen kegyetlen sorscsapás, ami a Lacroix divatházzal történt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Lacroix ”kicsit” előbb ugyan,1951-ben, de egyazon hónapon és napon született velem, amitől már akkor is kedvelném, ha csak félig ilyen tehetséges lenne, de így még inkább.
Mindig is oda voltam megzabolázhatatlan kreativitásától és attól, ahogyan mindvégig erősen inspirálták a provanszi vad színek és szülővárosának Arles-nak puffos szoknyái és mesébe illő esküvői viseletei. Mindig szomorú, ha egy tehetség elbukik, de ilyen kiforrott művész esetében még érthetetlenebb és fájóbb ez.
Mi mindannyian azt hisszük, hogy csak nálunk vannak ilyen történetek…., de nem. A világon bárhol, a legnagyobbakkal és nagy befektetők támogatottsága mellett is megtörténhet ez úgy látszik.
Nem értett az üzlethez és ÓRIÁSI pechje volt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Christian Lacroix
 
Ez a valamikor hatalmas francia divatház a múlt év decemberében sima névadó, licencgazda szerepre lett kárhoztatva a teljes csődből kifolyólag. Ez év márciusában a megtizedelt vállalatvezetésnek nem maradt több feladata, mint áldását adni néhány termék esetében a Lacroix név viselésére: napszemüveg, lakberendezési kiegészítők.
A név viselőjének, a híres tervezőnek nincs többé szava.
 
Jean Jacques Picart 
 
Picart azt mondja, hogy ez az aktus a totális inkompetencia deklarálása. Egyébként Picart maga volt az, aki húsz éve felfedezte Lacroix-át. Picart 1987-ben rávette Bernard Arnault pénzembert, hogy alapítson egy haute couture divatházat az akkor 36 éves Lacroix-nak. Arnault a rendkívül sikeres luxus márkákat tömörítő LVMH-nak a tulajdonosa többek közt (Moet, Hennessy-Louis Vuitton), amely egy multi milliárdos luxustermék birodalom, egy seregnyi luxus ikonnal, nagysággal.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bernard Arnault
 
Lacroix ennek a birodalomnak volt az egyik ékessége. Ugyanakkor tisztán üzleti szempontból a Christian Lacroix divatház krónikus sikertelenségnek bizonyult. A divatház soha nem termelt profitot, sőt, egész működése során összesen 150 millió euró veszteséget termelt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 A C’est la Vie parfüm 1990-es visszhangos bukásától kezdődően a cég soha nem volt képes a szakmai és kritikai sikerek ellenére nyereséges üzleti vállalkozássá válni. Amíg más divatházak sikerre vitték giccses, a tömegek számára is elérhetővé tett kiegészítőiket, addig Lacroix excentrikus termékeit nem sikerült a tömegfogyasztás számára emészthetővé tenni. Azon kívül soha nem sikerült megtalálni azt a vezetőt, menedzsmentet, Lacroix stratégiai alteregóját, - mint Valentino mellett, Giancarlo Giammetti, aki tökéletes kiegészítője volt az üzletben is a mesternek, vagy olyat, mint Robert Duffy, aki Marc Jacobs-al alkottak párost – aki képes lett volna megfordítani a trendet. 2005-ben 14 különböző ügyvezető váltotta egymást. De továbbra sem pénzkérdés volt a felemelkedés. Arnault úr még sokáig zokszó nélkül aláírta a csekkeket.
A tehetség hiányáról sem beszélhetünk. Ekkoriban Lacroix munkái már számos múzeumban ott voltak.
 
Menedzsment probléma volt végig. Nem volt egyetlen ügyvezető sem, aki az ideákat "arannyá" változtatta volna.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Később már Arnault is elvesztette a türelmét, nem akart kizárólag művészet pártoló lenni. 2005-ben az LVMH eladta a Lacroix házat a Fallic csoportnak, egy amerikai dutyfree (vámmentes) kereskedelmi láncnak. De a Fallic is hibázott, amikor gyors terjeszkedésbe kezdett az USA-ban. Egymás után nyitották a Lacroix butikokat Las Vegas-ban és New Yorkban közvetlen a globális világválság kitörése előtt, ahelyett, hogy a feltörekvő piacokra koncentráltak volna, mint például a kínai...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Van ennek a bukásnak egy elég irónikus fordulata is, nevezetesen, hogy éppen mostanra kezd kialakulni az a szűk réteg, amelynek a Lacroix design érdekes lehet. Azok, akik a stabil, de excentrikus divatot preferálják, ami hosszú ideig nem volt eladható a luxus szektorban, mert mindent a tömegek ízléséhez kellett alakítani. A mostani posztválság jobban illik ehhez a szűk rétegekre fókuszáló divathoz, időtálló luxus igényekhez.
 
Picart szerint manapság nincs szükség 25 butikra a világ minden táján, ma elég egy is, de az legyen Párizsban. Ma a speciális termékekre van igény, amelyek legyenek hitelesek, igazak, szerények, visszafogottak. Valójában ez még amolyan nyitott ajtó Lacroix számára, ha inkognitóban képes dolgozni, mert a neve már nem az övé.
 
De a feje, a szíve, a keze az még a sajátja.
 
Forrás: Newsweek
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...és egy álomnak vége örökre.(2010)

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tiffany.blog.hu/api/trackback/id/tr251925202

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dressy working woman 2010.04.16. 21:05:26

Lacroix nagyon kreatív, de a művei nagyrészt hordhatatlanok. A fehér csipkeruha (vagy kabátruha?) gyönyörű, a kiegészítőkkel együtt viszont eltúlzott.

Schiffer Miklós 2010.04.18. 11:13:44

Vannak művészek, akik at általuk megálmodott dolgokat nem tudják"lefordítani", fogyaszthatóbbá tenni.Lacroix művészi tehetsége megkérdőjelezhetetlen, de ami az haute couture világában siker, az a mindennapi divatban csak inspiráció lehet, Ő ezt nem akarta felfogni és a művészi ötleteit kérlelhetetlenül folytatta ready to wear vonalban. Biztos vagyok abban, hogy a stábjában rengeteg hibát követtek el, hiszen a márka piacosítása általában nem a névadó tervező feladata. Sőt a nagy nevek ezt nem is nagyon szeretik, persze a piaci siker anyagi előnyeit nem szokták visszautasítani. Lacroix rosszul építette fel a második vonalát, és a liszensz termékei egyenesen nevetségesek voltak, gondolok itt a férfi vonalra és az Avon által piacra dobott "utolsó-kétségbeesett-próbálkozás" illatokra. Bukása egyértelműen mutatja azt, hogy ma a divatban a sikert az eladható második vonal, a farmer és a kiegészitők jelentik. A fifutók csillogása és az első sorban napszeművegben ülő sztárok nem jelentenek mást mint marketing támogatást a névnek. Személy szerint nagyon sajnálom Lacroix-t, Claude Montana-t követi a sorban.

Vertigo52 2010.04.18. 15:56:04

Csipkeruha gyönyörű, csak a kiegészítők…ez marhaság…a kifutó darabjaiból kell tudni kiindulni, azt alkalmazni magunkra…variálni…amúgy ma már semmi se sok…pont ez ennek a kornak a pozitívuma…csak a fiatalokat kell nézni…Lacrioix egyenesen fantasztikus, mindent tud amit egy divatdiktátornak tudnia kell…se több, se kevesebb, mint a kortársai…biztos vagyok benne, hogy megtalálja a módját, hogy tovább éljen, ujjászülessen…az a lazaság ahogy kezeli a színeket, anyagokat, KIEGÉSZÍTŐKET, formákat, mind kedvez ennek a kornak…talán valaki megint érdemesnek találja, hogy üzletet lásson benne…mert hát csak itt volt a baj…de az igaz, hogy ez egyáltalán nem az ő feladata lenne…nem születik mindenki polihisztornak…ő a divathoz ért, ahhoz valóban ért…a marketing stáb nem értette a dolgát, sajnos…ez baj, nagy baj…hogy ezt nem látta, az kár…nagy kár…de amilyen tűz van a ruháiban, ujjá fog születni.

dressy working woman 2010.04.18. 21:19:29

@Vertigo52: Nem baj, ha nem értünk egyet, én viszont csak akkor titulálom más véleményét marhaságnak, ha meggyőződtem arról, hogy megértettem az üzenetét és következetlenséget, logikai gikszert stb. találok benne. Neked nem sikerült megértened, amit írtam, különben rájöttél volna, hogy én is pont a kifutó egy darabjából indultam ki, azt variáltam gondolatban. Márpedig a fehér csipkeruhát megfelelő alkalomra gondolkodás nélkül felvenném, de biztos, hogy nem kék harisnyával és zebramintás cipővel kombinálva. Nekem az összeállítás így eltúlzott és kissé nevetséges is. Persze ízlések és pofonok különböznek. A zebramintás cipő talán jobb lenne egyszínű fekete ruhával párosítva, feltéve, hogy az ember szereti az állatmintákat, én személy szerint nem...

Vertigo52 2010.04.18. 23:14:03

@dressy working woman: bocsánatodat kérem...nem sértésnek szántam, de szerintem éppen ez a mai kor üzenete...tök mindegy, mit - mivel...sőt, bátorság... az a világ elmúlt, vagy nem most van, ahol gondosan ügyelni kell, hogy milyen mintához, milyen mintát, milyen színhez milyen színt...stb. Nem véletlen, hogy a zenében és az alkalmazott művészetekben is a diszharmónia váltotta fel a harmóniát...feltaláltak, kitaláltak, felhasználtak mindent ami a harmónia világát jelenti, kellett valami uj, valami forradalmi...ez lett a diszharmónia művészete...a csipke a zebrával, a kék a zölddel!!!!! 20 évvel ezelőtt ez a színkombináció maga volt a szörnyek-szörnye...a színek és formák keveredése hozza ki legjobban a lényeget. Igy szinte minden darab él és valószínű ez ma, sok divatdiktátor célja... A 22 éves lányom térdig coco chanel, majd párducmintás gumicsizma...hát, ez a mai világ, és ez igy van jól. Ezért kár, hogy az ilyen tervezők, mint Lacroix nem élnek meg...illetve megélnek, mert ez látjuk a fiatalokon, mint alkalmazott művészetet, a szó legszorosabb értelmében

dressy working woman 2010.04.19. 18:17:52

@Vertigo52: Ok, rendben. Egyébként némi bátorság és diszharmónia ellen nekem sincs kifogásom bizonyos határokon belül. A tervezők egy része profin kombinál meghökkentő színeket és mintákat úgy, hogy az összhatás ízléses. Szerintem fenti képekre ez nem igaz. Ugyanakkor én különbséget teszek eredetiség/bátorság és kétségbeesett feltűnés iránti vágy között és nálam a fenti kombinációk inkább az utóbbi kategóriába tartoznak. Bár hangsúlyozom, ez a szubjektív magánvéleményem.