HTML

Reggeli Tiffanynál

Fashion, lifestyle, kritika

A szerző

Vajda Mályi Zsuzsa

Facebook

Címkék

& (1) 10 (1) 2010 (3) 2011 (5) 24 (1) a (2) adomány (1) ági (1) ágyban (1) ajándék (1) album (1) alkalmazások (2) allűr (1) álom (1) andrás (1) android (4) anh (1) anna (2) antal (1) armani (6) artista (1) attila (1) aviátor (1) aviv (1) ayala (1) az (1) azallűrista (1) bag (2) bailey (2) bajnokság (1) balaton (2) ballonkabát (1) bar (1) barna (1) beach (1) beatles (1) beauty (1) belle (1) bemutató (1) benefiance (1) benz (1) beresin (1) bikin (1) birkin (1) bizsu (4) blog (2) boot (1) bori (1) botrány (1) bottega (2) bpbutik (1) brand (1) bridal (1) buék (1) buirberry (1) burberry (14) burzsuj (1) business (2) byzance (1) cannes (1) cartier (1) catherine (1) chanel (13) christian (1) christopher (2) cipő (2) cipők (3) code (1) collection (2) como (1) copy (2) corso (1) couture (1) craig (1) crocs (1) croisetten (1) csaba (1) csizma (1) d (1) d&g (1) dávid (1) de (1) della (1) deneuve (1) design (5) designer (7) diego (1) dior (1) diva (1) divat (49) divatbemutató (22) divatbloggerek (6) divattanács (1) divattervező (13) dolce& (1) dóra (1) dzseki (1) éder (1) egy (1) eisner (1) éjszakája (1) ékszer (6) elegancia (15) elegáns (3) elegante (1) élő (1) emma (1) én (1) erotika (1) eszter (1) eva (1) fall (1) farmer (1) fashion (49) fashionbloggerek (1) fashiondesigner (4) fehér blúzfarmer (1) fendi (1) ferenc (1) férfi (3) ferre (1) festyinstyle (1) firenze (1) foci (2) fodrászatok (1) fontos (1) ford (1) foto (1) fotók (1) fotózás (1) fotozás (1) frankemstein (1) fürdőruha (1) füzes (1) g (1) gabbana (1) gaga (1) galaxy (8) galaxys (1) galaxy s (1) galliano (3) gap (1) gaultier (1) george (1) gianfranco (1) giorgio armani (2) giporgio (1) godena (1) grace kelly (1) grand (1) greg (1) gucci (6) guide (2) gumicsizma (1) gyöngy (1) gyula (1) gyurcsány (1) hamis (1) hate (1) hathaway (1) haute (1) haya (1) hermes (1) hermés (1) hestyle (1) híres (1) híres táskák (2) (1) horváth (1) huzat (1) i (1) ibolya (1) ikon (1) imre (1) ingek (1) italian (1) j12 (1) jagtag (1) james (1) jános (1) játék (2) je (1) jeans (1) jjuhász (1) john (3) joss (1) kampány (2) karácsony (2) karácsonyfa (1) karácsonyi (1) karl (2) karóra (1) kata (1) katalin (1) kék (1) kényelem (1) kirakatok (1) kóka (1) kollekció (2) konsanszky (1) könyv (1) kornél (1) kors (2) kozmetikai (1) közvetítés (1) kredigra (1) krisztián (1) kultúra (1) kutya (1) la (2) lady (1) lafayette (1) lagerfeld (5) lagerfeld némafilm (1) le (1) leleplező (1) letölthető (1) lévai (1) life (1) live (3) london (1) look (2) loubutin (1) loui (1) louis (2) love (2) luxus (3) lv (1) madonna (1) madonnával (1) mara (2) marche (1) mark&spencer (1) márka (1) martonyi (1) max (2) mccartney (1) me (1) mercedes (1) mercedes benz (1) michael (2) milano (1) miláno (1) mini (1) mobil (5) mobiltelefon (3) mojzes (1) molcho (1) molnár (1) mundruczó (1) művészet (1) nadrág (1) nanushka (1) napszemüveg (3) narancs (1) nascmarkt (1) neni (1) new (4) nine (1) női (1) nők (1) noriblog (1) nyaralás (1) nyári (1) okostelefon (2) or (1) óra (2) ördög (1) oscar (1) ősz tél (1) our (1) pál (1) palais (1) pantalló (1) párducminta (1) parfüm (1) paris (1) párizs (2) party (3) pasik (1) pataki (1) paul (1) perla (1) plussizekife (1) pop (1) prada (2) pradat (1) printemps (1) prorsum (3) quimby (1) rasszista (1) reality (1) reggeli (1) régiség (1) renta (1) replica (1) replika (1) resist (1) rogán (1) rolex (1) ronda (1) ruha (3) runway (1) s (6) sál (1) samsung (10) sárga (1) sartorialist (1) schoeffel (1) senso (1) shiseido (1) show (7) smink (1) sp (1) sportmax (1) sprig (1) spring/summer (2) steiner (1) stella (1) stone (1) strand (1) studio (1) suis (1) summer (1) szandál (1) szegedi (1) szekeres (1) szempillaspirál (1) szilveszter (2) tab (3) támogatás (1) tanács (1) táska (2) táskák (1) tel (1) telefon (3) temporary (1) tenger (1) termék (1) terv (1) tervező (3) tervezők (2) tiffany (1) tiffanynál (1) tigrisminta (1) tippek (1) tods (1) tok (1) tom (1) tóth (2) tóth bori (1) tőzsdecápa (1) trenchcoat (1) tuan (1) tuti (1) új (1) újszerű (1) unused (1) use (4) utódlás (2) üzlet (1) valle (1) variálhatóság (1) vásár (1) vásárlás (3) vb (2) veneta (2) videója! (1) világbajnokság (2) világmárka (1) vintage (2) visel (1) vogue (1) vuitton (3) wamp (1) watson (1) weak (1) week (4) weekend (1) west (1) western (1) wien (1) winter (1) wintour (1) womenswear (2) wrinkle (1) xmas (1) york (4) zen (1) zenekar (1) zöld (1) Címkefelhő

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Linkblog

I love copy....?!

tiffanynál 2010.02.23. 08:16

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

Egy utcai koldus "LV copy" táskával

 

Minden hamisítvány, a replikák világát éljük.
A márkás táskát, cipőt, órát, ruhát és sportruházatot, a kölnit, az ékszereket, még a telefonokat is mind-mind hamisítják.
De vajon mi az oka, hogy manapság ennyire nagy divat hamisítványt vásárolni?
Talán, mert a vágyott márkának őrült ára van, és mi mégis szeretnénk birtokolni, vagy, mert mindenki szeret olcsón jó cuccot vásárolni, netán jó móka kipróbálni: vajon ki ismeri fel a csalást? Valljuk be, sokunknak van hamis ruha, táska, ékszer a tulajdonában.
Tény, hogy a hamisítványok készítése hatalmas méretű iparág, amely réges-rég túlnőtte a valódi márkák éves árbevételét.
Nemrég elhűlve olvastam, hogy Honkongban olyan mértéket öltött a hamis táskák használata, mint nálunk annak idején a CORVIN Centrum Áruházas zacskók, amiket aztán mindenhol eldobáltak az utcákon. A cikk arról a környezetszennyezésről szólt Honkong városában, amelyet főleg a tengerparton elhagyott műanyag hamis táskák jelentenek és amely szerint a probléma már a tengert is veszélyezteti. Óriási gondot jelent ez a jelenség a városnak, a természet és környezetvédőknek. A cikk szerzője azért könyörgött, hogy legalább olyan táskákat vegyenek, amelyek vászonból vagy bőrből készülnek, mert az legalább lebomlik, ellentétben a rengeteg eldobált műanyag holmival. Honkongban olyan olcsók ezek a cikkek, hogy akár minden áldott nap másikat vehetnek a nők és a régit (mivel semmi értéke) azonnal el is dobják.
Őrület.
 
 
 
 
A legtöbbet hamisított márka az egész világon a Louis Vuitton, amelynek például a monogramos „ALMA” táskáját, azaz a copy-ját megvásárolhatjuk mindenütt a földkerekségen fillérekért az utcai, vagy strandárusoktól. Ez a speciális bevonatú vászon, amiből ez a táska eredetileg készül, a hamisaknál általában műanyagból van és ugyanez a helyzet a bőröndökkel és egyéb LV monogramos hamisítványoknál is. Aki járt már esetleg Thaiföldön, vagy Isztambulban és megfogott vagy vásárolt ilyen darabokat, az tudja miről beszélek.
Nagyon hosszú ideig rendkívül silány minőségben gyártották a hamis táskákat. A kidolgozás amatőr, szedett-vedett és elnagyolt, a belső kiképzés pedig egyszerűen szörnyűséges volt. Aztán eltelt egy pár év és kinőtték magukat ezek a kizárólag hamisítványok gyártására szakosodott gyártók a ”táskafronton”. Mára szinte az összes márkát hamisítják, különféle árkategóriákban kínálják őket a minőség függvényében például az interneten, speciális, erre szakosodott webáruházakban. Lehet kapni Louis Vuitton táskát 30 $-ért, de ugyanezt kiváló minőségben 250-300$-ért is. Ezért az árért viszont tényleg minőségi ”copyt” lehet vásárolni: ” kiköpött mását” az eredetinek. Hasonló alapanyagból, kidolgozott belsővel, monogramos zipzárral, márkázott zacskóban és dobozban. Az eredeti LV monogramos Alma táska,(most maradjunk az első példánknál) 180 000Ft az Andrássy úti márkaüzletben, vagyis majdnem 1000$ a mai árfolyamon. A különbség tehát a legjobb minőségű hamisítvány esetében is kb.700$, azaz kb.120 000Ft.
Miért is csodálkozik akkor bárki, hogy annyi hamisítvány szaladgál az utcán, ebben a divatot és márkákat éhező világunkban..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
 
 
LV monogramos táska 
 
Pedig egy „ jó” hamisítvány áráért, azaz 40-50 ezer forintért, már szép, jó minőségű, kevésbé drága márkájú de igazi táskát vásárolhat bárki. Viszont a világmárkák olyan erős média nyomást fejtenek ki,hogy tényleg elhisszük nekik,hogy (mondjuk) Louis Vuitton nélkül nem élet az élet,...vagy nincs minőségi élet...,vagy nem vagyunk elég elegánsak. Ehhez jön még az ”odatartozás” illúziója és ezzel együtt a világban kialakult végtelen sznobizmus a márkák iránt. Hiszen a magazinok csupa híresség,popdíva,vagy filmsztár kezében láttatják ezeket a holmikat ,így aztán rengeteg utánzójuk akad.
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
V.B.
 
 
Pár napja beszélgettem egy fiatalabb barátnőmmel, mondtam neki, hogy erről fogok írni legközelebb. Ő kivételesen az a nő, aki szakmailag vonzódik bizonyos márkákhoz, így nagyon sokat tud róluk. Azt mesélte, hogy ő annyira beleszeretett a Louis Vuitton –t körüllengő tradícióba és történetiségbe, hogy elhatározta, bármi áron szerez egy igazi darabot. Hosszasan spórolt, csak erre gyűjtött. Fontos volt neki, azt mondta, neki egész életére elég egy ilyen darab, s minél öregebb, annál patinásabb is egyben. Eszébe sem jutott hamisítványt vásárolni… 
                                    
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
De persze ellenpéldám is van..,ezt a történetet a nemrég még a budapesti Louis Vuitton üzletben dolgozó lánytól hallottam. Bement egy hölgy egy táskával,hogy ki szeretné cserélni valamilyen okból. Még számlát is mutatott hozzá, hogy Rómában vásárolták…stb,stb. Mivel a világmárkák bármelyikét akárhol a világon kicserélheted ha minőségi,vagy más probléma adódik vele, ez természetes. Nagyon jó hamisítvány volt, bár ahhoz azért mégsem elég jó, hogy az üzletben dolgozó jól képzett eladót megtévessze. A hölgy erőszakoskodott, így központilag ellenőrizték a számlát is, ami mint kiderült úgy szintén hamisítvány volt!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
CHANEL copy
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bottega Veneta táska "jó" copy
 
 
 
Komoly újságok a világban újabban már arról is cikkeznek, hogy a márkák saját maguk hamisítják magukat,hogy így pótolják a kiesett bevételeiket. Pedig a hiba szerintem igazából tőlük indul. A márkás cipők piacán is ugyanez történik manapság.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Christian Louboutin copy cipő (márkázott dobozban,zacskóval)
 
 
 
Az olyan cégek,akik a tradíció és a különleges kézzel gyártott minőség garanciáját ígérik és mondjuk 150 éve vannak a piacon,nem tudtak ellenállni a terjeszkedésnek és egyszer csak óriási mennyiségben kezdtek gyártani olyan piacokra,mint például az Amerikai Egyesült Államok. Ezért az ”olaszországi műhelyekben gyártott kézműves” termékek  végül sokszor készülnek  Ázsia valamely szegletében, hiszen árban és mennyiségben már így éri meg a gyártónak. Ezért aztán persze kikerültek az alapanyagok,a szabásminták és szép lassan a szaktudás is a bérmunkát végző országokba,ahol természetesen szinte azonnal beindult a hamisítása ezeknek a cikkeknek.
 
 
 
Igen ám, de a világméretű dömpinggyártás ellenére az árak mégis magasak maradtak a márkás termékeknél, pedig ilyen árakat a piacnak megfelelően csak a különleges, kevés példányszámban gyártott kézműves termékekért fizettük meg régebben. Ezekhez a termékekhez nem juthatott hozzá mindenki könnyedén. Persze volt ebben egy elítélhető elitizmus, de ez adta meg az értékét, vagy annak illúzióját, hogy egyedi terméket vásárolt valaki, egy akár meg is örökölhető ”műtárgyat,”  mint egy festményt, vagy szobrot. Egy kézzel gyártott különleges minőséget. Generációk adták át egymásnak a családban az egyszer valamely családtag által megvásárolt márkás órát,vagy a különleges Tiffany vagy más neves ékszert, bundát,esetleg egyedi ruhákat, ékszertáskát, bármit ami minőség volt,ami érték maradt,vagy örökérvényűnek számított.
 
Ennek az érzésnek az illúziója tűnt el végleg az iparszerű gyártással, a márkák ilyen mértékű terjeszkedésével na és persze a hamisítással.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hermés Birkin táska,copy!
 
 
Ha maradunk a táska példámnál, akkor egyedül a Hermés híres Birkin táskája tartotta magát sokáig, de már azt is olyan elképesztő minőségben hamisítják, hogy lassan nem is értem ki és miért fizeti meg még mindig azt a bizonyos 4 500 Euros kezdő árat ,hogy feliratkozzon egy listára és esetleg egy év múlva megkaphatja majd a megfelelő színt...talán!
Jó…, azért mégis értem! Főleg, mióta egy olasz barátnőm két ilyen gyönyörű modellt örökölt nemrég a mamájától és azt írta nekem, hogy nagyon fog vigyázni rá, mert szeretné majd átadni a ma 9 éves kislányának is.
 
 
 
 
 
 
Jó hamisítvány, vagy rossz, mindenképpen hamis. Ez csak illúzió, nincs értéke, nincs minőség és tradíció, mögötte. A ”baj” csak az, hogy így viszont nem is ér (még érzelmileg sem ) számunkra annyit, mintha az eredeti lenne a birtokunkban.
Megunjuk, tönkremegy, eldobjuk és veszünk egy másik ”LV” táskát.
     
De egy egészen biztos, ezt aztán senki nem fogja örökölni tőlünk..!
 

 

 
 
 
Néhány copy oldal a több ezerből, a kiváncsiaknak:
 
Még telefon is:
Órák:
ékszer:
Tollak:

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 LV copy  táska,sapka,pénztárca...,bármi kapható.        
 
 
Vanity Fair cikke a Hermes cégről:
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

... egy igazi óriás Hermes Birkin, Katie Holmesnál!

Címkék: copy

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tiffany.blog.hu/api/trackback/id/tr41779328

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rahsid 2010.02.23. 09:28:48

Legnagyobb gáz a világon hamisított luxus cikkekkel vagizni.
Aki ilyet csinál az köpjön fel, és álljon alá.

siss 2010.02.23. 10:10:09

Szerintem a Louis Vouitton a pazarlás istensége, nagyanyámnak annyi szép cucca van, ami a tizedébe nem került egy LV táska árának, és mégis stílusos, vagy akár még sikkesebb is. A Hermes Birkin táska például egy rosszul összerakott háború előtti bevásárló szatyorra emlékeztet, rettenetesen néz ki. Az ízlés nem márkafüggő.
Persze, az ocsmány minőségű hamisítványok még kevésbé felelnek meg ennek az elvárásnak.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.02.23. 10:30:14

Pár éve láttam a saját szememmel, hogy egy divat márkát képviselő üzletben, amikor valamiért nagy árcsökkentést csináltak pár terméknek, bement egy kínai és ahogy volt, elvitte a teljes készletet...
Amikor meg azt látom, hogy nagy nevek a piacról vett cuccokra varrják fel a külön legyártatott címkéket, akkor elképzelem szegény sznobot, ahogy büszkén feszít a vagyonért vett holmival, amin 1400% haszna volt a kereskedőnek és a kínain vásároló nénit az original göncben, a CBA polcai között :-)

báró Csekonics 2010.02.23. 10:33:31

@siss: egyetértek. a Divat világában sokszor a leghasználhatatlanabb és legkevésbé praktikus darabok a legdrágábbak. Aki megveszi, úgy kell neki.
(Használja egészséggel, nem sajnálom tőle - csak butaság.)

lüke 2010.02.23. 10:35:16

nem
I love
hanem
másra nincs pénz az amúgy is álszent és sznob világban:)
ahol ezek az értékek :
Chou cipö, Vuitton táska,Csenel:) parfüm
s nem Vajda - Ady -Radnóti:)
a vers eladhatatlan, s a táska igen :)

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.02.23. 10:35:16

De ha még valaki nem ismerné a viccet:
Két orosz újgazdag beszélget.
-Képzeld Oleg, ezt a nyakkendőt 1500 dollárért vettem a Kalinyingrád utcában!
-Ejh, Iván barátom! Téged keményen átb.sztak, két sarokkal odébb 5ezerért is lehet kapni!

De az eredeti igazi értékét a hamisítvány adja meg! Mint ahogy addig nem vagy senki, amíg nincs legalább egy ellenséged.

roli101 2010.02.23. 10:40:34

Én évek óta vásárolok ilyen hamisítványokat Thaiföldön. A minőség valóban javul, főleg ha nem a legolcsóbbat veszi meg az ember. És annyit is érnek valóban ezek a táskák. Ugyanannyira használhatóak, ugyanúgy megnézik a nők, mint azeredetit. Ha ellopják, vagy elszakad nem kell siratni egy többszázezres táskát. Ha kimegy divatból a drágát sem hordják ugyanúgy.

céerem 2010.02.23. 11:25:16

Soha, semmiből nem vennék hamisítványt. A tuti az, ha a márkaboltban veszed meg. Van LV alma táskám (eredeti), de nem ez a "mindenkilássahogyluivitonomvan", hanem visszafogott, sima fehér, bőr, és egy alig látható monogram van az egyik sarkában, szintén fehérrel. Nekem ezekkel a cikkben említett táskákkal nem is az a fő bajom, hogy koppintások, hanem hogy a kivagyiságot sugallják. Monogramos táskát amúgy erdetiben sem vennék, már csak a hamisítások miatt sem.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.02.23. 11:48:19

@céerem: "Soha, semmiből nem vennék hamisítványt."

Pedig biztos van már, csak nem tudsz róla :-(
Igazából már csak abban lehetne megbízni, amiben gps követi a terméket a gyárból.

közlekedési bűnöző (törölt) 2010.02.23. 12:02:24

Hát bazzeg, adják annyiért, amennyit ér (azaz lófaszt se :-) és akkor majd mindenki az eredetit veszi. Kb ilyen téma a gyári DVD megvétele vs. letöltögetés is. Érdekes, míg nem volt torrent 15.000 Ft-ért adtak egy filmet, amit mostanában Tesco-ban 1.500 -ért is haszonnal adnak el. Hát basszák meg.

Ennyi. Pont.

Aki meg sznobkodni akar féláron - na az is nagyon szánalmas.

indapass90210 2010.02.23. 12:13:55

Van aki abból szeretne magánrepülőgépet pilótával, hogy legyárt 1000 db táskát (elénekel egy dalt, játszik egy filmben, stb). Rengeteg ember (pl @céerem:) meg asszisztál hozzá. Sokkal korrektebb a kínai másolós business, mert az legalább valamilyen szinten megpróbál eltartani sokkal több embert. Arról nem is beszélve, hogy manapság már bármiből lehet marha jó "utángyártottat" venni.

céerem 2010.02.23. 12:39:35

@espadazo - Játékbolt:: Remélem, nincs :-)
@Dövan: Ajándékba kaptam, ha ez asszisztálás, ok. A másolás/koppintás semmi esetre sem etikus. Ha téged károsítanának meg, egyből máshogy gondolnád.

indapass90210 2010.02.23. 12:54:38

@céerem: Ennek semmi köze a megkárosításhoz. Ámbár elhiszem, hogy aki emiatt 80 méteres helyett csak 78 méteres yachtot tud venni, az valóban úgy érezheti, hogy őt meglopták ezzel a két méterrel, de inkább arról van szó, hogy a jogi (amit saját maga vásárol, lásd lobbizás)- gazdasági rendszer sajátosságai miatt esetleg ő lopta meg a világot 78-al.

ddevil 2010.02.25. 14:14:16

Hong Kong-nak hívják egyébként a helyet.