Joss Stone brit soul és R&B énekes, dalszerző. 1987-ben született és már 16 évesen első debütáló lemezével az angol slágerlisták élére került. A ma 23 éves hölgy lemezeiből összességében 11millió példányt adtak el a világon. Megkapta a Grammy díjat és számtalan más elismerést Angliában. Érdekelni kezdte a film, így 2006 végén kapta meg elsőként az Eragon című fantasy filmben Angela szerepét. 2009-ben pedig nagysikerű BBC sorozat indult Tudorok címmel,(ami személyes kedvencem!!!) amiben Anna Cleves-t személyesíti meg.
Ez a tehetséges lány, nagyon gyorsan elképesztő népszerűségre tett szert Angliában, majd Amerikában is. Ezt persze a divatcégek is felfedezték és az idén az amerikai Nine West - nagyrészt cipőket és táskákat készítő márka - , felkérte őt a saját ihletésű vintage cipőkollekciójának megtervezésére.
Ez idáig nem volna olyan különleges még akkor sem, ha Joss Stone tényleg elképesztően jó zenét csinál és persze nagyon tehetséges. A divat azonban mégis más és sajnos annyi féle sztár adja a nevét ma már kollekciókhoz jó pénzért, hogy se szeri se számuk. A nagyobb középkategóriás cégek előszeretettel használják ezt a típusú marketing fogást.
Viszont itt egy különleges újdonságról van szó!
A Nine West amerikai divatcég (57 ország,800 üzlet) és a JAGTAG (az Egyesült Államok vezető 2D-és vonalkód szolgáltatója) megalkották a divat területén elsőként azt az integrált mobil marketing kampányt, amely részeként létrehoztak egy bárki által használható mobil szolgáltatást, azoknak akiknek kamera van a telefonjában. Nem szükséges hozzá semmilyen "okos" (smart) telefon. A lényeg az, hogy a felhasználó lefényképezi az árcédulán, vagy a dobozon is megjelenő speciális kódot (Joss Stone tetoválásának mintájából készítették) és egy MMS-ben elküldi egy megadott számra. A válasz SMS-t pillanatokon belül megkapja, amiben a lefotózott termékről rengeteg plusz információt kaphat.(logó, anyag, minta, márkatörténet, videók, Stone tatoo.., stb) Erre a szolgáltatásra nem kell bejelentkezni, vagy regisztrálni és letölteni sem kell hozzá alkalmazást. Semmit, csak MMS-t kell tudni küldeni. A felhasználók exkluzív háttér információkat kapnak Stone-ról (video) és sorsolásokon is részt vehetnek, melyben a Nine West Vintage Collection termékeiből válogatnak számukra.
A szeptemberben indult kampány máris óriási siker. A JAGTAG Amerikában már többféle kereskedelmi területen is értékesítette ezt a speciális vonalkód rendszert, de a divat területén most alkalmazzák először. Óriási a várakozás és azonnal több más márka is jelentkezett erre az új interaktív marketingvállalkozásra.
Fred Allard, a Nine West kreatív igazgatója azt mondta: ”Szeretem Joss stílusát.., szereti a virágokat és a virágos tetoválásokat(kedvenc tetoválása), ez inspirálta a cipőket."
A GILT
Az amerikai GILT Group viszont, LUXUS divatmárkákat forgalmaz az interneten, kizárólag meghívásos és regisztrált tagoknak kedvezményes áron, korlátozott időben. A céget 2007-ben hozták létre a Louis Vuitton és a Bulgari értékesítési vezetői, Alexis Maybank és Alexandra Wilkis Wilson. http://www.gilt.com/
Ezt a szolgáltatást viszont már csak az androidos telefonnal rendelkezők érhetik el. Pld.: Samsung Galaxy S, mint én..:) Azok, akiknek már sikerült tagként regisztrálnia, soha nem késhetik le a kiárusításokat, mivel akkor is látható a telefonon, mikor nincs nyitva az alkalmazás. A visszaszámláló óra letölthető, mely segít abban, hogy soha ne késd le a kiválasztott ruci megvásárlását. A képek nagyíthatóak így közeli részletképet is kaphatnak a kiválasztott áruról. Az alkalmazás folyamatosan mutatja az elkövetkező akciókat. Előre beírhatod a naptáradba és így aznap figyelmeztet majd. Elküldheted barátaidnak a meghívót, akik rögtön felhasználóvá válnak és így már ők is hozzájuthatnak akár 70%-os kedvezménnyel egy-egy kiválasztott márkás darabhoz.
Az interneten már itthon is vannak hasonló cégek, bár nem luxus termékek eladásával foglalkoznak, de márkás termékeket kínálnak alacsonyabb, akciós árakon. Itt is a meghívós módon lehetséges a regisztrálás, de ha tudjátok, próbáljátok ki: